Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Algemeen directeur AFC Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 20

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 19 maart 2024 om 11:29:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 19 maart 2024 om 11:17:

Het grote verschil is, is dat hij verstand van zaken heeft. Is mede oprichter van een zeer succesvol en één van de grootste makelaar kantoren van de wereld op het gebied van voetbal. En heeft nog meer successen op zijn naam staan.
Van der Sar was een goede keeper die vervolgens een jaar een studie heeft gevolgd en dacht dat hij de directeur kon uithangen en vervolgens ook nog transfers erbij kon gaan doen.



Dat zegt mij vrij weinig. Spelers vertegenwoordigen is nog iets anders dan een selectie samenstellen volgens een duidelijke technische visie, in samenspraak met een coach. En dan weten we ook niet wat zijn rol was binnen SEG, voor hetzelfde geld had hij helemaal niets te maken met het spelersportfolio en hield hij zich bezig met het financiële.

Hier moet hij meerdere petten dragen en dan gaat hij nog eens de functie van TD erbij nemen, wat inhoudt dat hij enerzijds de technische lijnen uittekent en dan nog op zoek moet naar een technische staf die het kan uitvoeren en de huidige spelersgroep evalueert of zij daarin passen en waar er versterkingen moeten komen. En dan mag hij zich ook nog gaan bezig houden met onderhandelingen.

Dat lijkt mij praktisch bijna onhaalbaar. Ik mag ook hopen dat er al een lijstje ligt van mogelijke TDs waar ze mee kunnen gaan praten. We zitten al sinds oktober zonder ... Dan hoeft het ook niet te duren tot de zomer om er 1 aan te stellen lijkt me.



Dan zou ik alles nog maar eens opnieuw lezen, want dat staat er helemaal niet wat jij beweert.

Hij neemt de verantwoordelijkheid. Dat is iets heel anders dan dat hij het allemaal zelf gaat doen.

Hij voert nu al gesprekken met Kelvin de Lang en Marijn Beuker hierover. Vervolgens gaat van 't Schip ook zijn visie geven en worden Louis van Gaal en Danny Blind erbij betrokken.

Hij wil ook zsm een TD aantrekken en die moet mede beslissen over de nieuwe trainer die moet gaan komen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 19 maart 2024 om 14:21:

Dan zou ik alles nog maar eens opnieuw lezen, want dat staat er helemaal niet wat jij beweert.

Hij neemt de verantwoordelijkheid. Dat is iets heel anders dan dat hij het allemaal zelf gaat doen.

Hij voert nu al gesprekken met Kelvin de Lang en Marijn Beuker hierover. Vervolgens gaat van 't Schip ook zijn visie geven en worden Louis van Gaal en Danny Blind erbij betrokken.

Hij wil ook zsm een TD aantrekken en die moet mede beslissen over de nieuwe trainer die moet gaan komen.



Fair enough, dat was een verkeerde interpretatie van mijn kant.

Dat van de TD aantrekken staat er trouwens ook niet, hij geeft aan dat hij de verantwoordelijkheid neemt voor de komende window, dus ik vermoed niet dat hij een TD gaat aanstellen.

open/sluit de onderstaande quote:

Kroes heeft genoeg werk te verrichten bij Ajax, dat een roerig seizoen doormaakt. Zeker op het gebied van spelersbeleid. 'Op dit moment zijn op dat vlak alle ogen op mij gericht', gaf Kroes maandag aan in Rondo. De bestuurder zei dat Ajax voorlopig geen technisch directeur aanstelt. 'Tijdens de window die er straks aan zit te komen, pak ik de volledige verantwoordelijkheid.'



Ik blijf dat een rare strategie vinden eerlijk gezegd. Normaal gezien stel je een TD aan die het technisch beleid op de lange termijn bewaakt en die stelt dan een trainer aan die past binnen dat plaatje. Straks zitten we weer met het scenario dat een trainer aangesteld wordt, die niet door 1 deur kan met een TD.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 19 maart 2024 om 16:07:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 19 maart 2024 om 14:21:

Dan zou ik alles nog maar eens opnieuw lezen, want dat staat er helemaal niet wat jij beweert.

Hij neemt de verantwoordelijkheid. Dat is iets heel anders dan dat hij het allemaal zelf gaat doen.

Hij voert nu al gesprekken met Kelvin de Lang en Marijn Beuker hierover. Vervolgens gaat van 't Schip ook zijn visie geven en worden Louis van Gaal en Danny Blind erbij betrokken.

Hij wil ook zsm een TD aantrekken en die moet mede beslissen over de nieuwe trainer die moet gaan komen.



Fair enough, dat was een verkeerde interpretatie van mijn kant.

Dat van de TD aantrekken staat er trouwens ook niet, hij geeft aan dat hij de verantwoordelijkheid neemt voor de komende window, dus ik vermoed niet dat hij een TD gaat aanstellen.

open/sluit de onderstaande quote:

Kroes heeft genoeg werk te verrichten bij Ajax, dat een roerig seizoen doormaakt. Zeker op het gebied van spelersbeleid. 'Op dit moment zijn op dat vlak alle ogen op mij gericht', gaf Kroes maandag aan in Rondo. De bestuurder zei dat Ajax voorlopig geen technisch directeur aanstelt. 'Tijdens de window die er straks aan zit te komen, pak ik de volledige verantwoordelijkheid.'



Ik blijf dat een rare strategie vinden eerlijk gezegd. Normaal gezien stel je een TD aan die het technisch beleid op de lange termijn bewaakt en die stelt dan een trainer aan die past binnen dat plaatje. Straks zitten we weer met het scenario dat een trainer aangesteld wordt, die niet door 1 deur kan met een TD.



Hij heeft in een eerder interview gezegd dat het aantrekken van een TD de eerste prioriteit is.
Vervolgens is er overleg over het aantrekken van een nieuwe trainer.

Onder andere hier wordt het vermeld. Ik heb het ook gelezen op andere sites.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/kroes-heeft-veel-werk-te-verrichten-nieuwe-td-nieuwe-trainer-en-nieuwe-hoofd-jeugdopleiding-gezochtlink

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 19 maart 2024 om 14:21:

Dan zou ik alles nog maar eens opnieuw lezen, want dat staat er helemaal niet wat jij beweert.

Hij neemt de verantwoordelijkheid. Dat is iets heel anders dan dat hij het allemaal zelf gaat doen.

Hij voert nu al gesprekken met Kelvin de Lang en Marijn Beuker hierover. Vervolgens gaat van 't Schip ook zijn visie geven en worden Louis van Gaal en Danny Blind erbij betrokken.

Hij wil ook zsm een TD aantrekken en die moet mede beslissen over de nieuwe trainer die moet gaan komen.



Zo interpreteerde ik het interview ook. Vond het al raar dat de media op basis van Kroes zijn woorden de conclusie trekken dat hij voorlopig geen TD aan wil stellen. Het lijkt wel alsof iedereen elkaars conclusie heeft overgenomen. Ik neem aan en mag hopen dat ze op dit moment al actief aan het zoeken zijn.

Vond het interview zelf overigens tamelijk nietszeggend. Het is duidelijk dat Kroes het achterste van zijn tong nog niet wilde laten zien. Zijn werkelijke opvattingen zullen pas uit zijn daden blijken. Vooral de keuze voor de nieuwe trainer wordt cruciaal.

 

+2/-0

Christopher Vivell wordt aan Ajax gelinkt voor de rol van directeur transferzaken. Dit is wel een naam waar ik best enthousiast van word. Grappig genoeg is hij eigenlijk gewoon een jongere en minder ervaren versie van Mislintat. Zijn achtergrond is behoorlijk vergelijkbaar. Ben vooral blij dat serieuze bronnen hebben bevestigd dat Ajax hem als een kandidaat voor de positie ziet. Dat geeft aan dat ze binnen de club niet gefixeerd zijn op alleen maar Nederlanders, wat ook hoop geeft voor de nieuwe coach.

Daarnaast vind ik het ook wel interessant dat er nu relatief jonge mensen met heldere voetbalopvattingen op de juiste plaats worden gezet. Ik heb een goed gevoel bij De Lang en Beuker. Met name Beuker heeft erg interessante ideeën over voetbal, en die mag de algehele voetbalkoers bepalen de komende jaren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 26 maart 2024 om 21:04:

Christopher Vivell wordt aan Ajax gelinkt voor de rol van directeur transferzaken. Dit is wel een naam waar ik best enthousiast van word. Grappig genoeg is hij eigenlijk gewoon een jongere en minder ervaren versie van Mislintat. Zijn achtergrond is behoorlijk vergelijkbaar. Ben vooral blij dat serieuze bronnen hebben bevestigd dat Ajax hem als een kandidaat voor de positie ziet. Dat geeft aan dat ze binnen de club niet gefixeerd zijn op alleen maar Nederlanders, wat ook hoop geeft voor de nieuwe coach.

Daarnaast vind ik het ook wel interessant dat er nu relatief jonge mensen met heldere voetbalopvattingen op de juiste plaats worden gezet. Ik heb een goed gevoel bij De Lang en Beuker. Met name Beuker heeft erg interessante ideeën over voetbal, en die mag de algehele voetbalkoers bepalen de komende jaren.



Een jongere en minder ervaren versie van Mislintat met een vergelijkbare achtergrond.

En daar word jij enthousiast van?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 26 maart 2024 om 21:04:

Christopher Vivell wordt aan Ajax gelinkt voor de rol van directeur transferzaken. Dit is wel een naam waar ik best enthousiast van word. Grappig genoeg is hij eigenlijk gewoon een jongere en minder ervaren versie van Mislintat. Zijn achtergrond is behoorlijk vergelijkbaar. Ben vooral blij dat serieuze bronnen hebben bevestigd dat Ajax hem als een kandidaat voor de positie ziet. Dat geeft aan dat ze binnen de club niet gefixeerd zijn op alleen maar Nederlanders, wat ook hoop geeft voor de nieuwe coach.

Daarnaast vind ik het ook wel interessant dat er nu relatief jonge mensen met heldere voetbalopvattingen op de juiste plaats worden gezet. Ik heb een goed gevoel bij De Lang en Beuker. Met name Beuker heeft erg interessante ideeën over voetbal, en die mag de algehele voetbalkoers bepalen de komende jaren.


Weet jij (of iemand anders) waarom hij na 8 maanden weer weg moest bij Chelsea?

 

+1/-0

Omdat het Chelsea is. Daar zit al een paar jaar geen idee meer achter wat ze aan het doen zijn

 

+1/-0

Daar komt het zo ongeveer op neer voor zover ik weet.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 26 maart 2024 om 23:13:

Een jongere en minder ervaren versie van Mislintat met een vergelijkbare achtergrond.

En daar word jij enthousiast van?



Best wel ja. Wat sommige mensen ook geloven door al dat Telegraaf-bashen, Mislintat is gewoon een kundige TD met een behoorlijk CV, of hij nu fouten heeft gemaakt of niet. Vivell heeft net als Mislintat in Duitsland wat echte pareltjes binnen weten te halen. Sowieso hebben ze veel oog voor talent bij die Red Bull-clubs. Ik word hier een stuk enthousiaster van dan van een Brands of Allach of zo.

 

+1/-0

Ik vraag me weleens af waar we nu hadden gestaan als die deal met Julian Ward destijds 'gewoon' was doorgegaan. Volgens mij is dat geklapt op het salarisvoorstel.

Dan praat je over een paar miljoen euro per jaar waar ze niet uit zijn gekomen.

Een TD die het verschil maakt, verdient dat soort bedragen natuurlijk dubbel en dwars terug. Door weinig miskopen te doen, niet te duur aan te kopen en de eigen huid duur te verkopen.

Ik hoop echt dat Kroes een weldoordachte, verstandige keuze gaat maken...

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 maart 2024 om 04:19:

Ik vraag me weleens af waar we nu hadden gestaan als die deal met Julian Ward destijds 'gewoon' was doorgegaan. Volgens mij is dat geklapt op het salarisvoorstel.

Dan praat je over een paar miljoen euro per jaar waar ze niet uit zijn gekomen.

Een TD die het verschil maakt, verdient dat soort bedragen natuurlijk dubbel en dwars terug. Door weinig miskopen te doen, niet te duur aan te kopen en de eigen huid duur te verkopen.

Ik hoop echt dat Kroes een weldoordachte, verstandige keuze gaat maken...



Dat is altijd lastig te zeggen natuurlijk. Ik weet niet zo goed waar de deal met Ward op geklapt is. In de media stond dat Ward een gebrek aan daadkracht ervaarde, maar wat dat precies betekent weet ik niet. Hij staat erom bekend een groot netwerk te hebben in Zuid-Amerika, maar dat heb ik bij Liverpool niet echt gezien. Ook vraag ik mij af of en hoe hij samen had gewerkt met Steijn, dus natuurlijk steeds met zijn eigen lijstje met spelers kwam.

Welke TD er ook wordt aangesteld, belangrijk is dat hij de tijd krijgt. Idealiter liggen er al lijstjes klaar voor komende zomer, en wordt er pas een nieuwe TD aangesteld na de transferperiode. Klinkt een beetje gek, maar ik wil een Mislintat-scenario voorkomen dit jaar, waarbij een TD in een soort paniek spelers gaat kopen omdat hij de selectie, cultuur, speelwijze en staf nog niet genoeg kent om een objectief oordeel te vormen.

Overmars wordt door velen gezien als een fantastische TD. Dat vind ik terecht, maar in zijn eerste 3-4 jaar heeft hij amper een goede aankoop gedaan. Tobias Sana, Isaac Cuenca, Ilan Boccara, Dejan Meleg, Mike van der Hoorn, Sam Hendriks, Bojan Krkic, Niki Zimling en zo kan ik nog wel even doorgaan. Natuurlijk was er een lager budget dan in de jaren daarna en zijn de opties dan beperkt, maar ook hij heeft moeten groeien in zijn functie, waarna hij met aankopen als Dolberg, Onana, Frenkie, Ziyech en Kudus kwam.

Belangrijk is dat we iemand vinden die natuurlijk de juiste kwaliteiten bezit, maar zich ook voor minstens 4 jaar wil inzetten voor de club, en Ajax niet ziet als een opstapje/tussendoortje.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 26 maart 2024 om 21:04:

Christopher Vivell wordt aan Ajax gelinkt voor de rol van directeur transferzaken. Dit is wel een naam waar ik best enthousiast van word. Grappig genoeg is hij eigenlijk gewoon een jongere en minder ervaren versie van Mislintat. Zijn achtergrond is behoorlijk vergelijkbaar. Ben vooral blij dat serieuze bronnen hebben bevestigd dat Ajax hem als een kandidaat voor de positie ziet. Dat geeft aan dat ze binnen de club niet gefixeerd zijn op alleen maar Nederlanders, wat ook hoop geeft voor de nieuwe coach.

Daarnaast vind ik het ook wel interessant dat er nu relatief jonge mensen met heldere voetbalopvattingen op de juiste plaats worden gezet. Ik heb een goed gevoel bij De Lang en Beuker. Met name Beuker heeft erg interessante ideeën over voetbal, en die mag de algehele voetbalkoers bepalen de komende jaren.



En wie zijn die bronnen dan?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 27 maart 2024 om 00:09:

Daar komt het zo ongeveer op neer voor zover ik weet.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 26 maart 2024 om 23:13:

Een jongere en minder ervaren versie van Mislintat met een vergelijkbare achtergrond.

En daar word jij enthousiast van?



Best wel ja. Wat sommige mensen ook geloven door al dat Telegraaf-bashen, Mislintat is gewoon een kundige TD met een behoorlijk CV, of hij nu fouten heeft gemaakt of niet. Vivell heeft net als Mislintat in Duitsland wat echte pareltjes binnen weten te halen. Sowieso hebben ze veel oog voor talent bij die Red Bull-clubs. Ik word hier een stuk enthousiaster van dan van een Brands of Allach of zo.



Een kundige TD? Waarom is hij dan overal vroegtijdig weggejaagd.

Heb je Kroes niet gehoord over de zeer dubieuze dealtjes die gesloten zijn rondom transfers? En dat noem jij kundig?

Mislintat is een rat!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbal International noemt in totaal acht mogelijke opties voor Ajax: Pascal Jansen, Pepijn Lijnders, Dave Vos, Frank de Boer, Albert Stuivenberg, Mitchell van der Gaag, Dick Schreuder en Joseph Oosting.



De koude rillingen lopen me over het lijf.

Gezien de leeftijden van de nieuwe poppetjes en kandidaten als Vivell kun je al nagaan dat er geen ervaren zwaargewicht als trainer komt, maar een jonge onervaren trainer die weinig eisen heeft (al blij is om trainer van Ajax te zijn) en plooibaar is.

"The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results."

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 maart 2024 om 13:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbal International noemt in totaal acht mogelijke opties voor Ajax: Pascal Jansen, Pepijn Lijnders, Dave Vos, Frank de Boer, Albert Stuivenberg, Mitchell van der Gaag, Dick Schreuder en Joseph Oosting.



De koude rillingen lopen me over het lijf.

Gezien de leeftijden van de nieuwe poppetjes en kandidaten als Vivell kun je al nagaan dat er geen ervaren zwaargewicht als trainer komt, maar een jonge onervaren trainer die weinig eisen heeft (al blij is om trainer van Ajax te zijn) en plooibaar is.

"The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results."



Ik vraag mij af of VI dit op bronnen rond de club baseert, of gewoon zelf een lijstje heeft gemaakt. Het lijkt eigenlijk het laatste te zijn. Laten we gewoon even wachten tot er daadwerkelijk nieuws vanuit de club komt.

Op zich vind ik een jonge trainer niet erg, mits hij maar een duidelijke (Ajax)visie heeft en niet bang is om met de harde hand te regeren als het nodig is. Ajax is met Kelvin de Lang en Marijn Beuker wel een nieuwe weg ingeslagen met relatief jonge mensen, maar die wel aardig aan de weg hebben getimmerd. Als ervaren zwaargewichten zoals Louis van Gaal op de achtergrond kunnen coachen/klankborden kan dit best prima werken. Ajax moet opnieuw worden opgebouwd, en daar hoort vers bloed bij.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 27 maart 2024 om 13:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 maart 2024 om 13:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbal International noemt in totaal acht mogelijke opties voor Ajax: Pascal Jansen, Pepijn Lijnders, Dave Vos, Frank de Boer, Albert Stuivenberg, Mitchell van der Gaag, Dick Schreuder en Joseph Oosting.



De koude rillingen lopen me over het lijf.

Gezien de leeftijden van de nieuwe poppetjes en kandidaten als Vivell kun je al nagaan dat er geen ervaren zwaargewicht als trainer komt, maar een jonge onervaren trainer die weinig eisen heeft (al blij is om trainer van Ajax te zijn) en plooibaar is.

"The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results."



Ik vraag mij af of VI dit op bronnen rond de club baseert, of gewoon zelf een lijstje heeft gemaakt. Het lijkt eigenlijk het laatste te zijn. Laten we gewoon even wachten tot er daadwerkelijk nieuws vanuit de club komt.

Op zich vind ik een jonge trainer niet erg, mits hij maar een duidelijke (Ajax)visie heeft en niet bang is om met de harde hand te regeren als het nodig is. Ajax is met Kelvin de Lang en Marijn Beuker wel een nieuwe weg ingeslagen met relatief jonge mensen, maar die wel aardig aan de weg hebben getimmerd. Als ervaren zwaargewichten zoals Louis van Gaal op de achtergrond kunnen coachen/klankborden kan dit best prima werken. Ajax moet opnieuw worden opgebouwd, en daar hoort vers bloed bij.


En daar zit m.i. nu juist het gevaar in. Dat club mastodonten volgzame mensen aanstellen die "hun" beleid ingefluisterd krijgen bij gebrek aan eigen kennis, kunde en/of daadkracht.

Dit bericht is gewijzigd op 27 maart 2024, 15:34:49.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 maart 2024 om 04:19:

Ik vraag me weleens af waar we nu hadden gestaan als die deal met Julian Ward destijds 'gewoon' was doorgegaan. Volgens mij is dat geklapt op het salarisvoorstel.



Is Ward echt van een andere categorie van Mislintat dan?

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 27 maart 2024 om 09:30:

Klinkt een beetje gek, maar ik wil een Mislintat-scenario voorkomen dit jaar, waarbij een TD in een soort paniek spelers gaat kopen omdat hij de selectie, cultuur, speelwijze en staf nog niet genoeg kent om een objectief oordeel te vormen.



Hoezo paniek? Hij heeft geduldig enige tijd moeten wachten tot er wat serieus geld uit verkopen binnenkwam en heeft gewoon onderhandeld over alle spelers. Alleen in het geval van Avila heeft hij uiteindelijk echt wat meer dan een marktconforme prijs betaald.

Ik vind Ward ook niet per se een betere TD. Jammer dat het door de media zo opgestookte sentiment tegen Mislintat nog steeds zo heerst bij sommigen. De lijst met zogenaamde miskopen is gaandeweg steeds korter geworden. Er werd op een gegeven moment zelfs beweerd dat de selectie niet eens goed genoeg was om in de top van de Eredivisie te spelen, en dat zal inmiddels ook niemand zeggen neem ik aan. Tenzij je oprecht denkt dat de coaches er het maximale uit hebben gehaald. Met een betere coach had je makkelijk nog derde kunnen worden.

Steijn was een bijzonder ongelukkige keuze natuurlijk, maar in de voetbalwereld worden voortdurend coaches weggestuurd, en als je de verhalen mag geloven werd Mislintat ook beperkt in zijn keuzes voor de nieuwe trainer. Daarnaast was er ook geen AD meer om hem rugdekking te geven, was er onrust binnen de scouting (een product van pappen en nathouden van zijn voorgangers), en de RVC maakte uiteindelijk de ongebruikelijke keuze de trainer boven de TD te verkiezen.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 maart 2024 om 11:25:

En wie zijn die bronnen dan?



VI en Florian Plettenberg van Sky Sports.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 maart 2024 om 11:28:

Een kundige TD? Waarom is hij dan overal vroegtijdig weggejaagd.

Heb je Kroes niet gehoord over de zeer dubieuze dealtjes die gesloten zijn rondom transfers? En dat noem jij kundig?

Mislintat is een rat!



Hoe kom je erbij dat hij overal is weggejaagd? Hij is alleen bij Ajax en Arsenal voortijdig weggestuurd. Inmiddels is hij een serieuze kandidaat om de nieuwe TD van Dortmund te worden. Er is ook nog altijd geen enkele dubieuze deal van Mislintat aangetoond, en Kroes is in deze 100% een outsider aan wiens schreeuwerige teksten in dat boek ik weinig waarde zou hechten. De uitkomst van het onderzoek van KPMG lijkt me wat interessanter.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 27 maart 2024 om 20:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 maart 2024 om 04:19:

Ik vraag me weleens af waar we nu hadden gestaan als die deal met Julian Ward destijds 'gewoon' was doorgegaan. Volgens mij is dat geklapt op het salarisvoorstel.



Is Ward echt van een andere categorie van Mislintat dan?

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 27 maart 2024 om 09:30:

Klinkt een beetje gek, maar ik wil een Mislintat-scenario voorkomen dit jaar, waarbij een TD in een soort paniek spelers gaat kopen omdat hij de selectie, cultuur, speelwijze en staf nog niet genoeg kent om een objectief oordeel te vormen.



Hoezo paniek? Hij heeft geduldig enige tijd moeten wachten tot er wat serieus geld uit verkopen binnenkwam en heeft gewoon onderhandeld over alle spelers. Alleen in het geval van Avila heeft hij uiteindelijk echt wat meer dan een marktconforme prijs betaald.

Ik vind Ward ook niet per se een betere TD. Jammer dat het door de media zo opgestookte sentiment tegen Mislintat nog steeds zo heerst bij sommigen. De lijst met zogenaamde miskopen is gaandeweg steeds korter geworden. Er werd op een gegeven moment zelfs beweerd dat de selectie niet eens goed genoeg was om in de top van de Eredivisie te spelen, en dat zal inmiddels ook niemand zeggen neem ik aan. Tenzij je oprecht denkt dat de coaches er het maximale uit hebben gehaald. Met een betere coach had je makkelijk nog derde kunnen worden.

Steijn was een bijzonder ongelukkige keuze natuurlijk, maar in de voetbalwereld worden voortdurend coaches weggestuurd, en als je de verhalen mag geloven werd Mislintat ook beperkt in zijn keuzes voor de nieuwe trainer. Daarnaast was er ook geen AD meer om hem rugdekking te geven, was er onrust binnen de scouting (een product van pappen en nathouden van zijn voorgangers), en de RVC maakte uiteindelijk de ongebruikelijke keuze de trainer boven de TD te verkiezen.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 maart 2024 om 11:25:

En wie zijn die bronnen dan?



VI en Florian Plettenberg van Sky Sports.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 maart 2024 om 11:28:

Een kundige TD? Waarom is hij dan overal vroegtijdig weggejaagd.

Heb je Kroes niet gehoord over de zeer dubieuze dealtjes die gesloten zijn rondom transfers? En dat noem jij kundig?

Mislintat is een rat!



Hoe kom je erbij dat hij overal is weggejaagd? Hij is alleen bij Ajax en Arsenal voortijdig weggestuurd. Inmiddels is hij een serieuze kandidaat om de nieuwe TD van Dortmund te worden. Er is ook nog altijd geen enkele dubieuze deal van Mislintat aangetoond, en Kroes is in deze 100% een outsider aan wiens schreeuwerige teksten in dat boek ik weinig waarde zou hechten. De uitkomst van het onderzoek van KPMG lijkt me wat interessanter.



Zodra "de verhalen" in het straatje passen (over de beperkte keuze die M zou hebben om een trainer aan te stellen) wordt er waarde aan gehecht, vallen ze erbuiten (uitspraken Kroes) dan is het onzin ;)

Ben het overigens met je eens dat Kroes of concreet (juridische) actie moet ondernemen of gewoon lekker zijn mond moet houden.

Verder is het wat jammer dat je meerdere malen insinueert dat je een Telegraaf-adept bent als je minder onder de indruk bent van het werk van Mislintat. Ik heb niks met die mensen maar echt een goede selectie is er natuurlijk niet geformeerd voor die 110M om nog maar over de dramatische trainer die gehaald is te zwijgen.

De man heeft teveel spelers gehaald, geen evenwichtige selectie samengesteld (zowel kwalitatief als qua leeftijdsopbouw) en het lijkt me dat we kunnen stellen dat veel individuele aankopen door de mand vallen of maximaal nuttig meehobbelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 maart 2024 om 00:20:

Zodra "de verhalen" in het straatje passen (over de beperkte keuze die M zou hebben om een trainer aan te stellen) wordt er waarde aan gehecht, vallen ze erbuiten (uitspraken Kroes) dan is het onzin ;)



Ik spreek niet voor niets van "de verhalen" hier. Daarmee geef ik al aan dat ik het meer als een niet bevestigd gerucht beschouw dan als een voldongen feit. Het verhaal kwam op via Twitter en haalde later ook meer serieuze media geloof ik. Toen een aantal weken geleden na de wedstrijd tegen AZ op eenzelfde soort manier het verhaal over Van 't Schip die de spelers dagen vrijaf had gegeven in de wereld kwam had je er geen enkele moeite mee er vol op te springen. ;)

open/sluit de onderstaande quote:

Verder is het wat jammer dat je meerdere malen insinueert dat je een Telegraaf-adept bent als je minder onder de indruk bent van het werk van Mislintat. Ik heb niks met die mensen maar echt een goede selectie is er natuurlijk niet geformeerd voor die 110M om nog maar over de dramatische trainer die gehaald is te zwijgen.

De man heeft teveel spelers gehaald, geen evenwichtige selectie samengesteld (zowel kwalitatief als qua leeftijdsopbouw) en het lijkt me dat we kunnen stellen dat veel individuele aankopen door de mand vallen of maximaal nuttig meehobbelen.



Nee, niet iedere Mislintat-criticus is een Telegraaflezer, maar je kan moeilijk ontkennen dat de haatcampagne die door de media is gevoerd geen invloed heeft gehad op de publieke opinie. Hoewel je natuurlijk kan vinden dat hij geen goed werk heeft verricht afgelopen zomer gaan de beschuldigingen dat hij een oplichter zou zijn of zelfs ook maar een amateur wel heel erg ver.

Er is in Nederland duidelijk een bepaald netwerk van zaakwaarnemers en oud-spelers etc die bereid zijn elkaar te beschermen en hun connecties in de media daarvoor gebruiken. Er wordt met argwaan gekeken naar iedereen die buiten dat clubje valt. Mislintat is daar niet het eerste slachtoffer van en zeker ook niet het laatste. Ook Julian Ward zou waarschijnlijk zijn aangevallen, en ik ga er vanuit dat het bij Vivell niet anders zal verlopen. Al zal het misschien helpen dat er inmiddels wat meer rust in de tent is, met een AD op zijn plek en de scouting die nu weer op orde is.

En wat de selectie betreft, de balans is er zeker niet helemaal, maar het is nog steeds verre van een onwerkbare situatie. Als iedereen fit is kan je gewoon een redelijk goede opstelling maken, en als ik kijk naar de lijst van aankopen vind ik het zelfs een heel aardig rijtje namen dat niet echt onderdoet voor de zomeraankopen onder Overmars. Ik mis alleen een echte rechtsbuiten en een goede aanvallende middenvelder. Mislintat heeft zelf ook altijd gezegd dat hij de selectie niet in 1 transferperiode op orde zou krijgen. Dat lijkt me ook wel redelijk.

Die 110 miljoen die je noemt is niet helemaal fair als je de binnengekomen 156 miljoen niet noemt. Over de trainersaanstelling heb ik het al gehad, dat is duidelijk zijn grootste fout geweest. Daarnaast heeft Mislintat ook te lang zijn zinnen gezet op Ito, waarna hij vervolgens voor te veel geld wel erg snel is doorgeschakeld naar de jongere en beduidend mindere Avila.

De leeftijdsopbouw van de selectie is niet optimaal, maar je haalt natuurlijk niet zomaar een een nieuwe Tadic, zeker niet als je ook geen CL speelt. Er zijn met Van den Boomen, Sosa en Akpom wel een aantal oudere basiswaardige spelers gehaald overigens. Daarnaast moeten we leeftijd en ervaring ook weer niet al te groot maken. Restwaarde en leiderschapskwaliteiten zijn minstens zo belangrijk.

De conclusie dat al die aankopen maximaal nuttig meehobbelen lijkt me niet helemaal fair, want dat kan je evengoed van nagenoeg alle spelers zeggen. De kunst is om naar de spelers te kijken buiten de context van een falend team in een rampseizoen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 20

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Algemeen directeur AFC Ajax